بيكلموني عنيك

هذا الشعر مكتوب بالعامية المصرية

This poem is written in Egyptian Arabic.

كنت بلوم على كل معاني الحب الي انا عرفاها
ولا كنت اتخيل ان الحب ده دنيا انا مش عيشاها

كنت بضور على احساس مش عرفة هيجي منين
وجودك فحياتي لوحده اداني بدل الاحساس اتنين
                                                              
مكنتش عمري اتخيل اني اسهر افكر فيك
دلوقتي انا عيشة عشانك و بحب الدنية بيك

علمتني اقول بحبك و احس بقلبك بيدوب
لقيتك بتمسح دمعتي و تغير فسلوكي الاسلوب

فكرتك انسان عادي زي ما هتيجي هتروح
و اكتشفت انك دواية، بتطيب فقلبي الجروح
                                           
اول معرفتك شفتك و قلت لنفسي بلاش ادوب
بلاش ارحلك و انت هتيجي لو النصيب مكتوب  

لقيتك بتقول بحبك فانا حبيتك و السلام
شفت في عينك نظرة محت كل الكلام
                             
بقيت احس بحبك و اقرا الكلام في عنيك
 مش محتاج تقلها، حستها فلمسة ايديك

Topic: بيكلموني عنيك

No comments found.

New comment